Bent u de mogelijkheden van Hosted Telefonie aan het verkennen? Grote kans dat u dan eerst bij KPN of Vodafone aan het kijken bent. Bij vele organisaties waar ik kom is er een initiële voorkeur voor een specifieke leverancier. Vaak is dat een van de A-merken, zoals KPN of Vodafone. En als dan ook nog de proposities dicht bij elkaar liggen wordt het nog lastiger om de voor- en nadelen van beide oplossingen naast elkaar te zetten.

Toch zijn die er wel degelijk en verschilt het per situatie/klant wat dan uiteindelijk een voor- of nadeel is. Een centraal telefoonboek en presence hebben KPN en Vodafone beide standaard. Maar een vast nummer meesturen is alweer afhankelijk van het gebruik van een app. Is dat voor u belangrijk? En hoe zit dat bij T-Mobile en Tele2?

Wilt u thuis kunnen werken met een vast toestel over een eigen lijn? Is een business voicemail vereist? En welke (standaard) rapportages zijn gewenst? Wilt u gebruik maken van huntgroepen, integratie met Outlook, presence informatie beschikbaar hebben of verkort kunnen kiezen?

Kortom: goed om eerst uw functionele bereikbaarheid wensen helder te hebben, alvorens een keuze te maken. Daar kan ik u goed bij van dienst zijn. Om op basis daarvan een toekomst vaste keuze te maken voor KPN of Vodafone. Of natuurlijk voor Tele2, T-Mobile of een andere aanbieder. De ervaring leert dat niet alleen KPN of Vodafone als enige bewezen geschikte hosted telefonie oplossingen hebben.